Nielsen Book 2021 – czytam, więc nie myślę o pandemii

Nielsen Book 2021 – czytam, więc nie myślę o pandemii

Napisane przez: Teresa Gruchacz ()
Liczba odpowiedzi: 0

 

Covidowy rok 2020 pokazał, że na rynku książki dobrze sobie radzimy. Głównie dlatego, że książka jest funkcjonalna jak łyżka (Umberto Eco), solidna jak skała (Stefano Mauri), a spora część ludzi, i to na całym świecie, zamknęła się w domach i czyta więcej książek. Doniesienia z rynków w USA czy Wielkiej Brytanii  są więcej niż optymistyczne. Rok 2020 był najlepszym rokiem w ostatniej dekadzie! A jak to wyglądało u nas?

W Polsce łącznie w kanale księgarskim i sieci handlowych klienci indywidualni kupili w przybliżeniu 100 mln egzemplarzy książek, wydając 2,1 mld zł.  Średnio książka w księgarniach kosztowała 25,21 zł, a w sieciach handlowych 11 zł.

Skąd takie różnice w cenach? Jakich książek kupowaliśmy więcej? Kto był najczęściej kupowanym autorem? Przez fascynujący świat (sprzedaży) książek przeprowadzi nas znakomity duet: Grzegorz Olkusznik – z NielsenIQ oraz Renek Mendruń z Nielsen Book.

22 kwietnia (czwartek), godz. 11:00-12:00

Link do rejestracji